Funkcjonują 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Światowe Dni Młodzieży czy Dzień Kobiet. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków należy zacząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie zmienioną treść witryny.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Inny typ pozycjonowania to słuszne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads mocno się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest też to, iż rośnie trend wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe Adidas Hard Court czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 szara,
– smartfon Huawei P20 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu kluczowe jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– miejscowość (np. “siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Bałuty”)
– kraj (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do klientów przebywających w tym samym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana także wtedy, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “sklep obuwniczy”, to “sklep obuwniczy Kraków”.

Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]