Private blog network - na tej stronie sprawdzisz pełną ofertę.

Żeby klient spostrzegł twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale też postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i pomocne dla potencjalnego klienta informacje. Lecz nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network i ich zalety oraz mankamenty

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO albo dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są przeważnie używane jako jeden z elementów wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość wygenerowania sporej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem, czyli jak korzystać z możliwości PBN

Prywatne sieci blogów znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie dodane są podstawowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres, nazwa oraz adres e-mail lub telefon. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również zakładka w internetowym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Następny ciekawy sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej wartość oryginalnego wpisu, ponieważ natrafianie na linki do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte uwagi teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych przede wszystkim z aktualnymi informacjami, prawem, doradztwem finansowym i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO